کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

پروسه زمان‌بر نقاشی ساختمان این روزها جای خود را به نصب و تعمیر کاغذ دیواری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف داده است.

مزایای بی نظیر استفاده از کاغذ دیواری برای پوشش دیوار و دکوراسیون منزل، آن را برای افراد فعال در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی مهم کرده است.

کاغذ دیواری نیز انواع مختلف با کیفیت‌های متفاوتی دارد. همچنین نحوه نصب آن‌ها نیز در زیبایی طرح و ماندگاری کیفیت آن‌ها اهمیت دارد. از این رو باید خرید و نصب کاغذ دیواری را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید.

خانه ساز، کلکسیونی از انواع جنس، طرح و رنگ کاغذدیواری را برای شما به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، کار نصب و تعمیر کاغذ دیواری نیز به نحو احسن انجام می‌گیرد.

کافیست باما تماس بگیرید ، یک متخصص نصب و تعمیر کاغذ دیواری از شرکت ما مشخص می‌شود.
بعد از تاییدتان، نصاب کاغذ دیواری در سریع‌ترین زمان ممکن در محل شما حاضر خواهد بود.

مزایای استفاده از کاغذ دیواری

این روزها، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون داخلی، استفاده از کاغذ دیواری است. از زمانی که این محصول فوق العاده وارد بازار شد، افرادی که تنوع را دوست داشتند، استقبال بسیار زیادی از آن داشتند. از طرفی مزایای زیادی که این محصولات داشتند، مزید بر علت شد تا جزو پرفروش‌ترین اقلام دکوراسیون منزل باشند. برخی از مزایای نصب کاغذ دیواری به صورت زیر است:

  • هزینه نصب و تعمیر کاغذ دیواری نسبت به سایر روش‌های تغییر دکوراسیون داخلی مناسب‌تر است؛
  • نصب کاغذ دیواری راحت است و در زمانی بسیار کم‌تر نسبت به سایر روش‌ها مانند نقاشی ساختمان انجام می‌گیرد؛
  • اکثر این کاغذها، قابلیت شستشو دارند. به همین خاطر تمیز کردن آن‌ها به راحتی صورت می‌گیرد. همچنین در صورت ریختن آب روی آن‌ها، مشکلی پیش نمی‌آید؛
  • تنوع طرح و رنگ آن‌ها بسیار زیاد است. هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از این مصالح برای تغییر دکوراسیون استفاده کند؛
  • هنگام نصب نیاز به مصالح اضافه ندارید و محیط خیلی به هم ریخته و کثیف نمی‌شود.

مزایای دیگری مانند ماندگاری طولانی، عدم تغییر در کیفیت و … نیز وجود دارند که در مدل‌های مرغوب می‌توانید انتظار داشته باشید.

ابتدا بهتر است انواع کاغذ دیواری را بشناسید تا در انتخاب آن بهتر عمل کنید.

انواع کاغذ دیواری که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید!

همانطور که گفته شد، کاغذ دیواری دارای تنوع بسیار زیادی است. هر چند این محصولات از نظر طرح و رنگ، تنوع زیادی دارند؛ اما مهم‌ترین اصل در زمان انتخاب و قیمت گذاری، جنس کاغذ دیواری است. برخی از رایج‌ترین انواع کاغذ دیواری که در بازار می‌بینید، به شرح زیر هستند:

۱٫ کاغذ دیواری نازک و کاغذی

یکی از ساده‌ترین انواع کاغذ دیواری که کیفیت آن نسبت به بقیه جنس‌ها پایین‌تر است، نوع کاغذی آن است. این مدل، قابل شستشو نیست و قیمت آن نیز پایین است. مزیت اصلی آن نیز همین قیمت پایین است.

از این کاغذ دیواری برای بخش‌هایی از خانه که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، توصیه می‌شود. در این صورت، ماندگای بیشتری دارد. البته باید توجه داشته باشید که این نوع کاغذ دیواری دارای طرح و رنگ‌های متنوعی است و می‌توانید آن را با دکوراسیون بخش مورد نظر، هماهنگ کنید.

۲٫ کاغذ دیواری پی وی سی

این کاغذ دیواری بادوام، قابل شستشو، ضد خش و محکم است. به علت مقاومت بالایی که دارد، طول عمر آن نیز بالاست و برای خانه‌هایی که کودک در آن‌ها زندگی می‌کند و اتاق کودک، بهترین گزینه است. معمولا این نوع کاغذ دیواریف با روکش ونیل طراحی می‌شود تا زیبایی و مقاومت بالایی داشته باشد.

۳٫ کاغذ دیواری مخملی یا بافت دار

در این کاغذ دیواری، نقش و نگارهایی از جنس مخمل یا مخمل پلاستیکی به کار رفته است. زمینه این مدل، اکثرا از جنس پارچه یا کاغذ دیواری پی وی سی است. البته به دلیل این که کاغذ دیواری دارای تکه‌های مخمل است، قابل شستشو نیست.

کاغذ دیواری بافت دار زیبایی زیادی به محیط می‌دهد. همچنین دارای قیمت بالاتری نسبت به کاغذ دیواری‌های معمولی است.

این نوع کاغذ دیواری برای سالن‌های پذیرایی و اتاق نشیمن در کنار مبلمان راحتی و سلطنتی، محیط را لوکس و جذاب می‌کند.

۴٫ کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری نانو همانطور که از نامش پیداست، با تکنولوژی نانو ساخته می‌شود. این مدل، به دلیل تکنولوژی خاصی که دارد، ضد کثیفی، ضد حساسیت و عایق صدا و گرما است. این کاغذ پاره نمی‌شود و در برابر آفتاب نیز مقاوم است.

معمولا کاغذ دیواری‌های مدل نانو، نسبت به سایر مدل‌ها، قیمت بالاتری دارند.

۵٫ کاغد دیواری با جنس الیاف طبیعی

این نوع کاغذ دیواری، بسیار کمیاب است و قیمت بالایی هم دارد. معمولا با چوب‌های طبیعی فنلاندی و الیافت طبیعی ساخته می‌شوند.

این کاغذها، سازگار با طبیعت هستند و ضد حساسیتند. این مدل برای کسانی که دوستدار طبیعت هستند و با آن انس گرفته اند، گزینه‌ای مناسب است.

هر چند استفاده از این کاغذ دیواری ممکن است هزینه بالایی داشته باشد؛ اما در صورتی که جزو افراد طبیعت دوست هستید، می‌توانید گوشه‌ای از خانه‌تان را با این کاغذ دیواری بیارایید و برای خود مهیا کنید.

۶٫ کاغذ دیواری با طرح‌های سه بعدی

یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین مدل‌های کاغذ دیواری، نوع سه بعدی آن است. این مدل، به گونه‌ای طراحی شده اند که در فاصله چند متری، کاملا برجسته و سه بعدی به نظر می‌رسند.

طرح‌های مختلفی مانند طبیعت، سنگ، انسان و … به صورت سه بعدی و رنگی بر روی این کاغذهای دیواری ایجاد شده است.

البته برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای محیطی که در آن زندگی یا کار می‌کنید، باید به موارد مختلفی دقت کنید که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست!

انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب

هر چند می‌توانید چند سالی یک بار کاغذ دیواری محیط کار یا زندگی خود را عوض کنید؛ اما بهتر است نوعی را انتخاب کنید که مناسب محیط باشد. برای انتخاب کاغذ دیواری، موارد متعددی را باید مد نظر قرار دهید.

  •  جنس کاغذ دیواری

همانطور که دیدید، کاغذ دیواری، دارای جنس‌های مختلفی است. با توجه به سلیقه و هزینه خود می‌توانید مدل‌هایی با جنس‌های مناسب را پیدا کنید.

سعی کنید شرایط محیط را برای انتخاب جنس در نظر بگیرید. اگر در خانه کودک دارید، بهتر است از جنس‌های مقاوم‌تر استفاده کنید.

برای محیط‌های سالن از جنس‌های مخمل، نانو، سه بعدی و … می‌توان بهره برد.

  •  رنگ و طرح کاغذ دیواری

این مسئله کاملا سلیقه‌ای است؛ اما بهتر است حتما تناسب طرح و رنگ را با محیط در نظر بگیرید. از رنگ‌های بسیار روشن یا بسیار تیره استفاده نکنید. مگر این که یک رنگ خنثی در کنار آن‌ها به کار ببرید.

طرح‌های سه بعدی را برای ورودی‌ها، بخش‌هایی که بیشتر در دید هستند و مکان‌های خاص به کار ببرید.

برای اتاق‌های کودکان و نوجوانان، می توانید از مدل‌های فانتزی بهره ببرید. سعی کنید برای محیط کار، از طرح‌های رسمی‌تر استفاده کنید.

  •  هزینه اجرای کاغذ دیواری

هزینه، در اکثر موارد جزو فاکتورهای محدود کننده است. اگر مشکل هزینه ندارید، می‌توانید آزادانه‌تر انتخاب کنید. در صورتی که مبلغ محدودی برای اجرای کاغذ دیواری در نظر گرفته‌اید، بهتر است در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید تا بتوانید آنچه را که مد نظرتان است، با قیمت مناسب پیدا کنید.

هزینه اجرای کاغذ دیواری متاثر از عواملی مانند جنس و طرح کاغذ دیواری، دستمزد نصاب، قیمت کاغذ دیواری انتخابی و چسب کاغذ، متراژ کار و … است. بهتر است قبل از این که کار را اجرا کنید، هزینه‌ها را به طور دقیق بررسی کنید.

مراکز معتبر، هزینه اجرای کاغذ دیواری را به صورت شفاف به مشتری ارائه می‌دهند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

  •  سایر المان‌های دکوراسیون را در نظر بگیرید

هنگامی که برای انتخاب و نصب کاغذ دیواری اقدام می‌کنید، باید سایر اجزای دکوراسیون را هم در نظر بگیرید. محیط داخلی، رنگ پرده‌ها، رنگ مبلمان، میز و… باید هماهنگی لازم را با کاغذ دیواری داشته باشند.

بعد از انتخاب کاغذ دیواری، نوبت نصب آن‌ها می‌رسد. برای این کار باید دست به دامان افراد خبره شوید. خانه ساز، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بهترین مدل‌های کاغذ دیواری را انتخاب کرده و آن را برای شما اجرا می‌کند. مدل‌ها و طرح‌های متنوع و به روزی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین می‌توانید از کارشناسان مجموعه خانه ساز نیز در رابطه با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب، مشاوره بگیرید.

مراحل نصب کاغذ دیواری و نکات مربوط به آن

قبل از این که بخواهید نصب کاغذ دیواری را آغاز کنید، باید وسایل مورد نیاز را مهیا کنید. خرید کاغذ دیواری مناسب، میز کار، کاردک پلاستیکی، تیغ برش، خط کش، قلم موی بزرگ و … ابزاری هستند که به آن‌ها نیاز دارید.

طبق مراحل زیر پیش بروید تا این کار را به خوبی انجام دهید.

  •  مرحله اول

دیواری که روی آن کار می‌کنید، باید کاملا صاف و صیقلی باشد. ممکن است دیوار به علت نشت آب، خرابی و … مناسب نباشد. باید نازک کاری اولیه را به خوبی در بخش‌های مورد نیاز انجام دهید.

با یک سمباده، روی دیوار را صاف و صیقلی کنید.

  •  مرحله دوم

در این مرحله چسب را به صورت لایه‌ای بر روی دیوار بمالید. البته اگر از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کرده‌اید که بر روی قسمت رو به دیوار خود چسب دارند، نیازی به چسب مالی سطح ندارید.

  •  مرحله سوم

کاغذها را پهن کنید و به اندازه ارتفاع دیوار با ۵ سانتی متر اضافه آن‌ها را برش دهید. پشت کاغذها را به چسب آغشته کنید. این کار باید یکنواخت انجام گیرد تا بر روی دیوار ایجاد گرهک نکند.

  •  مرحله چهارم

از گوشه دیوار شروع کنید و کاملا صاف کاغذ را بچسبانید. این مرحله باید بسیار دقیق انجام گیرد. با یک خط کش یا تیغک صاف، بر روی کاغذ دیواری بکشید تا حباب زیر آن ایجاد نشود.

  •  مرحله پنجم

تمامی قسمت‌ها را مانند مرحله قبل انجام دهید تا دیوار کاملا از کاغذ دیواری پوشیده شود. البته باید هنگام برش دقت داشته باشید که طرح کاغذ دیواری به خوبی اجرا شود. همچنین هنگام نصب، لبه‌ها در کنار هم قرار گیرد.

پس از انجام این مراحل با یک اسفنج خیس، بین درزها را که چسب اضافی بیرون زده است، تمیز کنید.

با توجه به این که نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار نیازمند مهارت و دقت بالایی است، بهتر است این کار را به یک متخصص و نصاب کاغذ دیواری بسپارید.

علاوه بر این ممکن است نیاز داشته باشید تا کاغذ دیواری‌های قدیمی خود را تعمیر کنید. برای این کار نیز می‌توانید از خدمات خانه ساز در زمینه تعمیر کاغذ دیواری بهره ببرید.

ترمیم و تعمیر کاغذ دیواری

با افزایش قیمت کاغذ دیواری، برخی افراد به این فکر می‌افتند که کاغذ دیواری خود را تعمیر کنند. البته گاهی اوقات ممکن است جنس یا طرح کاغذ دیواری آن قدر خوب باشد که دوست نداشته باشید آن را عوض کنید. نکاتی برای ترمیم کاغذ دیواری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

معمولا مشکلات رایجی که برای کاغذ دیواری‌ها پیش می‌آید، محدود هستند. در ادامه این ایرادات و نحوه تعمیر آنها را بررسی می‌کنیم.

  • ایجاد حباب زیر کاغذ دیواری و نحوه برطرف کردن آن

تجمع هوا، رطوبت، نم و سایر شرایط آب و هوایی سبب متورم شدن رنگ یا گچ زیر کاغذ دیواری می‌شود و حباب ایجاد می‌کند. حتی ممکن است به علت کم تجربگی نصاب، در حین انجام کار، حباب در زیر کاغذ بماند. برای رفع این حباب‌ها و برآمدگی، می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

در صورتی که حباب به علت ایجاد هوا است، یک خراش کوچک بر روی آن ایجاد کنید و حفره را بر روی دیوار بچسبانید.

اگر حباب به علت نم خوردگی دیوار است، دو خراش به صورت به اضافه بر روی آن ایجاد کنید. خاک و گچ موجود در این فضا را تخلیه کنید و شکاف را با کمی چسب پر کنید. سپس به آرامی آن را صاف کرده و بر روی دیوار بچسبانید.

  •  باز شدن درز کاغذ دیواری و نحوه ترمیم آن

ممکن است مدتی بعد از نصب کاغذ دیواری، درزهای بین آن باز شود. گاهی اوقات مقدار کمی چسب در این مکان بوده است یا به علت ورود رطوبت در این بخش‌ها که مقاومت کمتری دارند، چسب از بین می‌رود و درز باز می‌شود.

برای ترمیم این نواحی، ابتدا باید پشت کاغذ دیواری را به خوبی تمیز کنید. سپس به آرامی مقداری از چسب را در بخش پشتی آن بمالید و درز را فشار دهید. چند لحظه کاغذ را روی دیوار نگه دارید تا کاملا به دیوار بچسبد.

چسب اضافی را که از کناره‌های درز بیرون می‌آید، با یک اسفنج مرطوب، تمیز کنید.

  • آسیب دیدگی یا کنده شدن بخشی از کاغذ دیواری

در خانه‌هایی که کودک زندگی می‌کند، احتمالا یکی از بیشترین آسیب‌هایی که به کاغذ دیواری وارد می‌شود، خراشیدگی و کنده شدن آنها توسط کودک است. اگر بخشی از درز بلند شده باشد، احتمال این که کودک آن را بلند کرده و مقداری از کاغذ را بکند، وجود دارد.

برای ترمیم این نواحی، باید از اضافی رول‌های کاغذ دیواری استفاده کنید. اگر می‌خواهید کار را تمیزتر انجام دهید، بهتر است از یک متخصص نصب کاغذ دیواری بخواهید تا این رول را کاملا بکند و به جای آن یک رول جدید جایگزین کند.

روش دیگر این است که مقداری از کاغذ دیواری را کمی بزرگ‌تر از اندازه آسیب دیده، بر روی رول قبلی بچسبانید. این کار فقط برای بخش‌هایی که کمتر در معرض دید هستند توصیه می‌شود.

کار تعمیر و نصب کاغذ دیواری، باید توسط افراد خبره انجام گیرد. خانه ساز، بهترین متخصصان را در زمینه دکوراسیون داخلی و کاغذ دیواری در اختیار شما قرار می‌دهد. از این رو می‌توانید در اسرع وقت برای خرید و نصب این کاغذها اقدام کنید.

چرا از خدمات خانه ساز استفاده کنیم؟

احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که چرا باید برای  نصب کاغذ دیواری، خانه ساز را انتخاب کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارند که شما را ترغیب می‌کنند تا خانه ساز را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید.

  • تنوع بالا در طرح، رنگ و جنس کاغذ دیواری؛
  • آموزش نصاب کاغذ دیواری با مهارت و تخصص بالا؛
  • نصب حرفه‌ای و دقیق توسط نصاب‌های ماهر؛
  • هزینه مناسب و شفاف؛
  • ثبت سریع و راحت سفارش؛
  • پشتیبانی دائم؛
  • اجرای کار در کمترین زمان ممکن؛
  • و بسیاری مزایای دیگر که خانه ساز در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته علاوه بر نصب کاغذ دیواری، خدماتی دیگر نیز توسط خانه ساز ارائه می‌شود. خدمات مختلف دکوراسیون منزل با جدیدترین متدها و مصالح انجام می‌گیرد. این خدمات در نهایت مشتری مداری و کیفیت اجرا می‌شود. برخی از خدمات خانه ساز در زمینه دکوراسیون و سایر خدمات به صورت زیر هستند:

  • نقاشی ساختمان توسط نقاشان ماهر و خبره؛
  • نصب پارکت، لمینت و دیوارپوش؛
  • خدمات تعمیر، خودرو، تاسیسات و ….

شرکت سئو سایت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.