بازسازی کف و لمینت

بازسازی کف و لمینت

کف پوش لمینت

اصطلاح ” کفپوش ” به سطح محصور پایینی فضاهای داخل ساختمان گفته می شود . این ممکن است بخشی از ساختار کف باشد ، مانند سطح بالایی یک دال بتنی یا تخته های کف ، اما به طور معمول این یک پوشش دائمی است که روی کف قرار می گیرد. انواع مختلفی از مواد کفپوش موجود است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

پارکت لمینت چیست ؟

کفپوش لمینت یک محصول کفپوش مصنوعی است که از چند لایه ساخته شده است . طبقه های لمینت مدرن کلیک کنید و قفل کنید ” شناور ” – به این دلیل که آنها به لایه زیرین ثابت نیستند.

در حالی که روش های مختلفی برای تولید کفپوش لمینت وجود دارد ، آنها معمولاً بر اساس تغییراتی از یک ترکیب مشابه هستند:

لایه بالایی یک تصویر عکاسی با وضوح بالا از یک ماده طبیعی – مانند چوب یا سنگ – مقاوم در برابر رطوبت (اما نه ضد آب ) است. این لایه با روکش شفاف، محافظ (و گاهی ضد خش) پوشانده شده است که از محو شدن تصویر با افزایش سن یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری می کند.
در زیر آن یک هسته ساخته شده از تخته فیبر فشرده است که برای تثبیت محصول طراحی شده است .
لایه زیرین که اغلب به ضخامت هسته است از رزین ملامین ساخته شده است . هدف آن افزایش مقاومت در برابر رطوبت و جذب نویز است. همچنین کفپوش را تقویت می کند و می تواند به رفع عیوب جزئی در کف زیرین کمک کند.

تاریخچه لمینت ها

کفپوش لمینت از دهه 1970 وارد بازار شده است. شرکت شیمیایی سوئدی Perstorp AB Holdings با اختراع کفپوش لمینت در سال 1977 اعتبار دارد. این تیم وظیفه اصلاح سطوح لمینت آشپزخانه را برای استفاده به عنوان مواد کفپوش بر عهده گرفت. محصول به دست آمده در سوئد با نام Perstorp Golv GL80 در سال 1980 عرضه شد و در سال 1984 با نام “Pergo” به بازارهای اروپایی معرفی شد و در سال 1994 به آمریکای شمالی منتقل شد.

تکرارهای اولیه کفپوش لمینت اغلب به دلیل کیفیت پایین چاپ و فرآیندهای تولید پایین‌تر از چوب واقعی در نظر گرفته می‌شد. روش‌های نصب مبتنی بر چسب گاهی منجر به کمانش سطوح می‌شود.

با گذشت زمان، فناوری چاپ و نصب بهبود یافت. محصولات کنونی کفپوش لمینت می‌توانند شامل اریب‌ها، شیارها و بافت‌های سطح برجسته باشند تا ظاهر و احساس واقعی‌تری به آن‌ها بدهد. روش کلیک و قفل بدون چسب در سال 1996 معرفی شد.

محصولات کفپوش لمینت در حال حاضر در طیف گسترده ای از الگوها، بافت ها، عرض ها، طول ها و ضخامت ها در دسترس هستند.

نصب و راه اندازی

بر اساس روش کلیک و قفل ، نصب پارکت لمینت نسبتاً ساده است و ممکن است نیازی به پیمانکار حرفه ای نباشد.

بخش مهمی از فرآیند نصب ، آماده سازی سطح کف است. در حالی که ممکن است نیاز به برداشتن کفپوش قدیمی باشد یا نباشد، همیشه باید از یک زیرانداز مناسب استفاده کرد . از آنجایی که این روش نصب یک سطح شناور ایجاد می کند ، می توان یک طبقه را روی طبقه دیگر قرار داد و در بین آن لایه زیرین قرار داد، به شرطی که سطح تمیز، صاف و خشک باشد.

در شرایط مناسب ، کف لمینت ممکن است بر روی سطوح زیر نصب شود:

دال بتنی .
چوب پنبه.
چوب سخت (اما چوب مهندسی نشده ).
مشمع کف اتاق .
سنگ طبیعی (اگر صاف باشد).
تخته رشته محور (OSB) یا تخته خرده چوب.
تخته سه لا .
کاشی چینی .
کاشی ، ورق یا تخته وینیل .
قبل از نصب باید به مواد زمان داد تا با محیط خود سازگار شوند . جعبه‌های باز نشده می‌توانند به مدت 48 ساعت یا بیشتر در دمای معمولی اتاق بمانند تا به آن‌ها زمان مناسبی بدهد.

در مرحله بعد، چیدمان مواد لمینت روی زمین به عنوان ماکت قبل از نصب ، ممکن است مفید باشد . در حالی که روش کلیک و قفل دائمی نیست، این مرحله برنامه ریزی به پیش بینی برش ها و تنظیمات ایجاد شده توسط شکل اتاق یا مناطق دشوار اطراف درها کمک می کند.

مهم است که پس از قفل شدن تخته ها در جای خود ، فاصله های کمی بین کف و دیوار برای انبساط ایجاد کنید .

نگهداری

کف لمینت به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد و ممکن است با گرمایش از کف نصب شود . با این حال، گرمایش از کف باید به تدریج در طی چند روز در اولین استفاده یا پس از مدت‌های طولانی خاموش شدن آن افزایش یابد.

تمیز کردن به سادگی نیاز به جارو کردن دارد، اگرچه لکه های جدی تر را می توان با تمیز کننده کف چوبی و یک تمیز کننده مرطوب درمان کرد. آب نباید روی سطوح لمینت ایستاده بماند.

در صورت آسیب دیدگی یا فرسودگی کف لمینت ، سنباده زدن یا صافکاری مجدد امکان پذیر نیست .

بسیاری از کفپوش‌های لمینت قابل بازیافت هستند و می‌توان آنها را به محصولات دیگر تبدیل کرد. کفپوش های لمینت قدیمی به دلیل مواد شیمیایی که بخشی از فرآیند تولید هستند ، نباید سوزانده شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.